Atsakymai

|
1. Stilistiniu
požiūriu senovės graikų meną galima skirstyti
į keturis didesnius tarpsnius.
Geometrinis menas
(1050–700 m. pr. Kr.)
Archainis
menas (700–500 m. pr. Kr.)
Klasikinis
menas
(500–300 m. pr. Kr)
Helenistinis
menas (300–100
m. pr. Kr.).

|
2. Pagrindinis
senovės graikų pastato tipas yra šventykla.
Archainiu
laikotarpiu susiklostė pagrindinė šventyklos architektūros
forma: stačiakampė patalpa kulto atvaizdui (skulptūrai)
su prieangiu ir kolonomis.

|
3. Archaikos
laikotarpiu prasidėjo akmens, bronzos ir molio monumentaliosios
skulptūros raida. Pagrindinės temos: kūras ir kora. Kūras
– stovinčio nuogo jaunuolio figūra, vaizduojanti ir dievą,
ir atletą, ir mirusįjį. Kora – apsirengusios moters
statula, vaizduojanti deivę arba auką dievams. Šiose skulptūrose
nėra jokių individualių bruožų. Figūros
frontalios, statiškos. Archainės plastikos ypatumas – vadinama „archainė šypsena”: lūpų kampučiai kilstelėti
lyg šypsantis.

|
4. Senovės
graikų tapybos nėra išlikę. Apie graikų tapybą
galima spręsti iš to meto aprašymų ir romėnų kopijų.
Puiki antikos vazų tapyba rodo šios dailės šakos kokybę.

|
5. Klasikinio
laikotarpio
architektūroje toliau tobulinamos proporcijos ir formos,
visų pirma šventyklų statyboje. Dorėninį stilių
vis dažniau keičia jonėninis. Apie 400 m. pr. Kr. buvo sukurtas
korintinis kapitelis, tačiau jis plačiau paplito tik
helenistiniu laikotarpiu.
|
6. Klasikinio
laikotarpio miestų statyba virsta savarankiška architektūros
šaka. Pirmą kart mėginama jungti pastatus į kompleksą.
Žymiausias šio laikotarpio architektūrinis kompleksas – Atėnų
akropolis.

|
7.
Skulptūroje,
įveikus archainį sąstingį, klasikiniame laikotarpyje
pasukama į tikslią žmogaus anatomijos studiją. Tikroviškas
nuogo kūno, jo judesio atvaizdas pasidaro pagrindiniu. Skulptorius
Polikletas, kūręs daugiausia nuogus atletus, įvedė
kontrapostą. Klasikos laikams priklauso ir kiti žymūs
skulptoriai: Lisipas, Mironas, Fidijas ir Praksitelis.

|
8.
Po
Aleksandro Didžiojo užkariavimų graikų valstybė išsiplėtė
į Artimuosius Rytus, taigi, senovės graikų menas įsiviešpatavo
kolonijose. Helenistinio
laikotarpio
architektūroje įsivyrauja jonėnų ir korinto orderiai.
Galiausiai juos bandoma jungti. Atsiranda nauji puošnių,
reprezentacinių pastatų tipai. Žymiausais statinys –
Pergamo altorius.

|
9.
Skulptūros
kūrėjai, užuot kūrę prie architektūros derančias pavienes skulptūras,
ėmėsi savarankiškų figūrų grupių.
Figūros vaizduojamos dinamiškame, įstrižame judesyje.

|