Atsakymai
|

|
1.
Pirma, plačiąja
prasme, realizmas – vaizduojamosios dailės tendencija, tikroviškas
vaizdavimo būdas, pagrįstas natūros studijomis, siekiu
objektyviai perteikti daiktų formas, proporcijas, faktūras,
spalvas. Realizmas pasireiškė įvairiose epochose ir
stiliuose: antikoje, renesanse, baroke, klasicizme.

|
2.
Antroji šio termino prasmė –
19 a. II pusės literatūros ir vaizduojamosios dailės kryptis.
|
3.
Priešintasi akademizmo idealizmui ir romantizmo subjektyvizmui. Neigtas
grožio siekis, estetinių vertybių ir žanrų hierarchija,
kūrybos tikslu skelbta tiesa bei pažanga, domėtasi realia
tikrove.

|
4.
Dailininkai pamėgo buitinį žanrą, peizažą, portretą,
atsigręžė į kasdienes dabarties gyvenimo temas bei
motyvus, ėmė vaizduoti naujus herojus (valstiečius,
darbininkus), gilintis į visuomenines problemas, socialinius prieštaravimus.

|
5.
Realizmas
ryškiausiai pasireiškė tapyboje, menkiau grafikoje ir skulptūroje.
Realizmas pirmiausia pasirodė peizažinėje tapyboje.

|
6. Svarbus šio laikotarpio reiškinys –
Barbizono mokykla. Grupė jaunų tapytojų atvyko į
Barbizoną, kaimelį netoli Paryžiaus. Savo kūrybą
jie skyrė prancūzų gamtos vaizdavimui. Jie tapė
etiudus gamtoje iš natūros. Paveikslus pabaigdavo dirbtuvėse.
Jei siekė atidžiai tirti gamtą ir tikroviškai ją
vaizduoti, išsaugant individualybę.

|
|
7.
Realistai rėmėsi 17 a. ispanų ir olandų koloristinės
tapybos tradicija, anglų romantinio peizažo, Barbizono mokyklos,
bydermejerio išraiškos priemonėmis. Paveiksluose spalvų ir
faktūrų deriniai tapo laisvesni, kompozicija – dinamiškesnė.

|
8.
Aštrinant socialinę charakteristiką, buvo pasitelkti karikatūros
elementai. Taip atsirado kritinis realizmas.

|
9.
Žymesni tapytojai: F.Milė, J.B.Koro, G.Kurbė, P.Fedotovas,
I.Repinas, peredvižnikai (Rusijoje). Realistinių kompozicijų
sukūrė tapytojas ir grafikas O.Domjė.

|