Atsakymai

 

J.B.Koro. Peizažas


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Pirma, plačiąja prasme, realizmas – vaizduojamosios dailės tendencija, tikroviškas vaizdavimo būdas, pagrįstas natūros studijomis, siekiu objektyviai perteikti daiktų formas, proporcijas, faktūras, spalvas. Realizmas pasireiškė įvairiose epochose ir stiliuose: antikoje, renesanse, baroke, klasicizme.

J.B.Koro. Moteris su perlu


 

 

 

 

 

 

2. Antroji šio termino prasmė 19 a. II pusės literatūros ir vaizduojamosios dailės kryptis. 

F.Milė. Į darbą. 1851 m.


 

 

 

 

 

 

 

 

3. Priešintasi akademizmo idealizmui ir romantizmo subjektyvizmui. Neigtas grožio siekis, estetinių vertybių ir žanrų hierarchija, kūrybos tikslu skelbta tiesa bei pažanga, domėtasi realia tikrove.

F.Milė. Angelus (Malda). 1857 m.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dailininkai pamėgo buitinį žanrą, peizažą, portretą, atsigręžė į kasdienes dabarties gyvenimo temas bei motyvus, ėmė vaizduoti naujus herojus (valstiečius, darbininkus), gilintis į visuomenines problemas, socialinius prieštaravimus. 

G.Kurbė. Akmenskaldžiai


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Realizmas ryškiausiai pasireiškė tapyboje, menkiau grafikoje ir skulptūroje. 
Realizmas pirmiausia pasirodė peizažinėje tapyboje.

J.B.Koro. Nantės tiltas


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Svarbus šio laikotarpio reiškinys – Barbizono mokykla. Grupė jaunų tapytojų atvyko į Barbizoną, kaimelį netoli Paryžiaus. Savo kūrybą jie skyrė prancūzų gamtos vaizdavimui. Jie tapė etiudus gamtoje iš natūros. Paveikslus pabaigdavo dirbtuvėse. Jei siekė atidžiai tirti gamtą ir tikroviškai ją vaizduoti, išsaugant individualybę.

F.Milė. Peizažas


 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Realistai rėmėsi 17 a. ispanų ir olandų koloristinės tapybos tradicija, anglų romantinio peizažo, Barbizono mokyklos, bydermejerio išraiškos priemonėmis. Paveiksluose spalvų ir faktūrų deriniai tapo laisvesni, kompozicija – dinamiškesnė.

O.Domjė. Krispenas ir Skapenas


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Aštrinant socialinę charakteristiką, buvo pasitelkti karikatūros elementai. Taip atsirado kritinis realizmas.

 O.Domjė. Komedijos scena. 1860-65 m.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Žymesni tapytojai: F.Milė, J.B.Koro, G.Kurbė, P.Fedotovas, I.Repinas, peredvižnikai (Rusijoje). Realistinių kompozicijų sukūrė tapytojas ir grafikas O.Domjė.  

I.Surikovas. Sniego Mūšis. 1891 m.