Atsakymai

|
1.
Rokokas 18 a. 2-8 dešimtmečių Europos architektūros ir
dailės stilius, išsirutuliojęs iš vėlyvojo baroko
principų.
Šis stilius atsirado Prancūzijoje, po karaliaus Liudviko 16,
“karaliaus saulės”, mirties (1715 m.). Žodis rococo, kilęs iš
rocaille – kuris reiškė tuo metu madingus akmeninius ir
kriauklinius sodo papuošimus, taip pat pačius akmenukus ir
kriauklytes.

|
2.
Rokoko pirmiausia reiškėsi kaip dekoracijų stilius: lengvi,
elegantiški ornamentai (rokailai), stiuko plastika, auksuotomis detalėmis
ir freskomis puošiamos civilinių ir sakralinių pastatų
sienos ir lubos. Rokoko stilius vyravo pastatų vidaus puošyboje.
Palyginti su baroku, jų interjerai intymesni, įranga patogesnė.
Mėgti dideli langai, veidrodžiai, šviesios ir atviros erdvės.

|
3.
Brandaus rokoko epochos pastatai palyginti nedideli ir išoriškai
paprasti – rūmai ir gyvenamieji namai vienai šeimai. Mažų
salonų ir buduarų sienas dengė šviesūs paneliai
arba veidrodžiai, kuriuos puošė dekoratyvios kompozicijos iš gėlių,
šakų ir lapų. Dažnai daiktai ir
papuošimai įgaudavo kaprizingai asimetriškas formas.

|
4.
Madingais tapo ir įvairūs kinietiško stiliaus papuošimai. Tai buvo
atvežtų į Europą kinietiškų meno amatų
dirbinių mėgdžiojimas.

|
5.
Kėdės ir krėslai apmušti šviesiais audiniais, lenktomis
kojelėmis, lengvos, mažos komodos, sekreterai ir kiti daiktai
priminė žaisliukus.

|
6.
Ir moterys ir vyrai dėvėjo švelnių tonų šilkinius
rūbus, puošėsi nėriniais ir pudruotais perukais, tik
moterys spirale susuktomis garbanomis, o vyrai su kasyte. Talijas
moterys susiverždavo iki begalybės, o plačiausi sijonai
primindavo puokštes.

|
7.
Tapytojai linko į pastoralinius, idilinius motyvus, commedia
dell'arte ikonografiją, vaizduotos galantiškos dvaro šventės,
muzikavimo, šokių, lengvabūdiško meilinimosi scenos, kurtos
vedutos. To meto portretai intymūs, nuoširdūs, neretai eskiziški.

|
8.
Lengvumas, švelnumas ir gracija viešpatavo ir skulptūroje. Dažnai
vaizduojamos besimaudančios moterys, pučiai ir amūriukai.
Labai madingi rokoko epochoje įvairūs porcelianiniai niekučiai.
Europoje juos pradėta gaminti Maizeno mieste, Vokietijoje. Čia
galų gale pavyko įspėti Azijoje saugotą porceliano
gamybos paslaptį.

|
9.
Naujos rokoko idėjos veikė ir parkų projektuotojus. Priešingai
simetriškam ir taisyklingam prancūziškojo baroko parkui, atsirado
natūralią gamtą mėgdžiojantis parkas vingiuotais
takeliais su lyg atsitiktinai išmėtytomis medžių grupėmis.
Toks parkas vadinamas angliškuoju, nors iš tikrųjų ši idėja
gimė Kinijoje.

|