Atsakymai

Rokoko stiliaus sieninis laikrodis


 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Rokokas 18 a. 2-8 dešimtmečių Europos architektūros ir dailės stilius, išsirutuliojęs iš vėlyvojo baroko principų.
Šis stilius atsirado Prancūzijoje, po karaliaus Liudviko 16, “karaliaus saulės”, mirties (1715 m.). Žodis rococo, kilęs iš rocaille – kuris reiškė tuo metu madingus akmeninius ir kriauklinius sodo papuošimus, taip pat pačius akmenukus ir kriauklytes.

Rokailo formos kartušas su bajorų herbu


 

 

 

 

 

 

2. Rokoko pirmiausia reiškėsi kaip dekoracijų stilius: lengvi, elegantiški ornamentai (rokailai), stiuko plastika, auksuotomis detalėmis ir freskomis puošiamos civilinių ir sakralinių pastatų sienos ir lubos. Rokoko stilius vyravo pastatų vidaus puošyboje. Palyginti su baroku, jų interjerai intymesni, įranga patogesnė. Mėgti dideli langai, veidrodžiai, šviesios ir atviros erdvės.

Rokoko stiliaus interjeras. Amalienburgas. Miunchenas


 

 

 

 

3. Brandaus rokoko epochos pastatai palyginti nedideli ir išoriškai paprasti – rūmai ir gyvenamieji namai vienai šeimai. Mažų salonų ir buduarų sienas dengė šviesūs paneliai arba veidrodžiai, kuriuos puošė dekoratyvios kompozicijos iš gėlių, šakų ir lapų. Dažnai daiktai ir papuošimai įgaudavo kaprizingai asimetriškas formas.

Pietų Vokietijos rokoko stiliaus veidrodis


 

 

 

 

 

 

4. Madingais tapo ir įvairūs kinietiško stiliaus papuošimai. Tai buvo atvežtų į Europą kinietiškų meno amatų dirbinių mėgdžiojimas. 

Kinietiško stiliaus porceliano indai


 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Kėdės ir krėslai apmušti šviesiais audiniais, lenktomis kojelėmis, lengvos, mažos komodos, sekreterai ir kiti daiktai priminė žaisliukus. 

Venecietiška rokoko stiliaus komoda


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ir moterys ir vyrai dėvėjo švelnių tonų šilkinius rūbus, puošėsi nėriniais ir pudruotais perukais, tik moterys spirale susuktomis garbanomis, o vyrai su kasyte. Talijas moterys susiverždavo iki begalybės, o plačiausi sijonai primindavo puokštes. 

Rokoko stiliaus suknelė


 

 

 

 

 

 

 

 

7. Tapytojai linko į pastoralinius, idilinius motyvus, commedia dell'arte ikonografiją, vaizduotos galantiškos dvaro šventės, muzikavimo, šokių, lengvabūdiško meilinimosi scenos, kurtos vedutos. To meto portretai intymūs, nuoširdūs, neretai eskiziški.

A.Vato. Draugija parke


 

 

 

 

 

 

 

 

8. Lengvumas, švelnumas ir gracija viešpatavo ir skulptūroje. Dažnai vaizduojamos besimaudančios moterys, pučiai ir amūriukai. 
Labai madingi rokoko epochoje įvairūs porcelianiniai niekučiai. Europoje juos pradėta gaminti Maizeno mieste, Vokietijoje. Čia galų gale pavyko įspėti Azijoje saugotą porceliano gamybos paslaptį. 

Moteris, gerianti kavą. Rokoko stiliaus porceliano skulptūrėlė


 

 

 

 

 

 

9. Naujos rokoko idėjos veikė ir parkų projektuotojus. Priešingai simetriškam ir taisyklingam prancūziškojo baroko parkui, atsirado natūralią gamtą mėgdžiojantis parkas vingiuotais takeliais su lyg atsitiktinai išmėtytomis medžių grupėmis. Toks parkas vadinamas angliškuoju, nors iš tikrųjų ši idėja gimė Kinijoje.

Stougedas, Viltširas. Landšaftinis parkas