Bočonis, Umbertas (Boccioni, Umberto; 1882-1916
m.)
Italų futurizmo tapytojas, skulptorius ir meno
teoretikas. 1897 m. baigęs inžinerijos studijas, Bočonis lankė
Romos akademiją. 1900 m. susidraugavo su būsimaisiais futuristais G. Severiniu ir
Dž. Bala. Paryžiuje iš pradžių domėjosi
impresionizmu ir P.Sezano (P.Cėzanne) kūryba. 1909 m. prisijungė
prie futuristų, susibūrusių apie Matinetį (Marinetti) Milane, ir pasidarė
žymiu jų teoretiku. Po poros metų susižavėjo kubizmu; jis darė
įtakos jo futuristiniams sumanymams. Bočonio meno siekis – dinamiškai
perteikti judesį tiek tapyboje, tiek skulptūroje. Šią nuostatą
jis kėlė ir 1914 m. pasirodžiusiame teoriniame traktate „Futuristinė
tapyba ir skulptūra" („Pittura e scultura futurista").
Labiausiai jį traukė minios ir miesto triukšmo tema („Gatvė
veržiasi į namus", 1911 m.). Bočonio skulptūrų tėra
tik nuotraukos, jų pačių beveik neišliko. Kiti kūriniai: „Futbolininko dinamizmas" (1913 m.);
„Vienkartinės formos erdvės
tęstinume" (1913 m.).