FOTOREALIZMAS (gr. phos + realizmas), kitaip hiperrealizmas, superrealizmas, postmodernistinės dailės kryptis, fotografiškai tiksliai atkurianti banalius kasdieniškus įspūdžius. |
Fotorealizmas susiformavo 20 a. 7 dešimtmečio pabaigoje (apie 1970 m.) JAV. Tai dailės kryptis, kurios tikslas – vaizduoti ne realybę, o fotografijos „superrealybę”.
R.Goingsas. Melsvas džipas. Aliejinė tapyba. 1969 m. |
Tapoma pagal nuotraukas ar skaidres, preciziškai imituojant fotografinio vaizdo savybes – ryškumą, kadravimą, tolygų visų detalių fiksavimą.
R.Goingsas. Natiurmortas. Aliejinė tapyba. 1976 m. |
Č.Klouzas.
Fotorealistai nesitenkino klaidinamai „tikru” objekto vaizdavimu; jie sąmoningai naudojo įvairius fotografijos ypatumus (neryškumas, per didelis apšvietimas, plačiakampė deformacija) suteikdami šioms tariamoms nuotraukoms nepaprastai didelį formatą. |
R.Estes. „Empire" viešbutis. Aliejinė tapyba. 1987 m. |
Kuriamos skulptūros – natūralistiniai muliažai.
|
Pagrindinė foforealizmo tema – šiuolaikinis Vakarų žmogus, jo masinės kultūros aplinka.
R.Gnievekas |
|
Žymiausi atstovai: Čakas Klouzas (Chuck Close), Gerhardas Richteris (Gerhard Richter), Duanas Hansonas (Duane Hanson), Ralfas Goingsas (Ralph Goings) ir Donas Edis (Don Eddy). Richardas Estes (Richard Estes).
D.Edis. „715 Lexington". Aliejinė tapyba. 1974 m. |